امام خامنه ای

جملاتی از بیانات امام خامنه ای

امام خامنه ای

جملاتی از بیانات امام خامنه ای

بسمه تعالی
امام خامنه ای به عنوان رهبر جهان باید سخنان و بیانتشان بهتر و بیشتر و با تنوع و اشکال مختلف دردسترس قرار گیرد این محیط فضایی برای این مهم است.

۱۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

يكشنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۲۷ ب.ظ

تقسیم دنیا

نظام سلطه به معنای آن است که در روی زمین ، ملت ها به دو گروه تقسیم بشوند:

یک گروه سلطه گر و یک گروه سلطه پذیر

دولت های استکباری عادت کرده اند که سلطه گری کنند ، زور بگویند ، در اقتصاد ملتها ، در فرهنگ ملت ها ، در سیاست ورزی ملت ها ، در تربیت ملت ها ، در سبک زندگی ملت ها ، از سر استکبار و سلطه طلبی دخالت کنند؛ همه چیز دنیا در اختیار آنها باشد.

وقتی یک ملت و یک کشور در مقابل این عادت زشت می ایستد ، آنها برآشفته می شوند. انقلاب اسلامی موجب شد یک کشور بزرگ ، یک کشور واقع در منطقه حساس جغرافیا ، یک کشور دارای منابع و معادن سرشار یعنی ایران عزیز ، با ملتی مقاوم و شجاع و پراستعداد ، در مقابل این روند زشت و نفرت انگیز بایستد. ؛ آنچه آنها را خشمگین می کند این است.آنچه استکبار جهانی را آشفته کرده است ، این است که یک ملت در یک کشور مهم ، بایک سابقه تاریخی بسیار غنی ، با دارابودن خصوصیات منحصر بفرد ، در مقابل این عادت زشت سلطه گری و سلطه پذیری ایستاده است ؛ این است که آمریکا را عصبانی می کند؛ این است که جبهه متحدی از مستکبران را در مقابل جمهوری اسلامی قرار می دهد ؛ و باز اتفاقا همین است که دل ملتهای دنیا را به سوی ملت ایران جذب می کند.  و همین است که اتفاقا بسیاری از دولت هایی هم که خودشان جرات نمیکنند در مقابل نظام سلطه بایستند، از اینکه نظام جمهوری اسلامی ایستاده است ، لذت می برند .

31/02/1393 بیانات در دانشگاه افسری امام حسین (ع)

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۳ ، ۲۳:۲۷
مهدی مهدوی فرد

امام زمان می‌آید انجام می‌دهد، یعنی چه؟! امروز تکلیف شما چیست؟ شما امروز باید چه بکنی؟


وقتی نتوانستند این عقیده(امام زمان) را از مردم بگیرند،می‌کوشند آن را در ذهنهای مردم خراب کنند. خراب کردن این عقیده چگونه است؟ به این صورت است که بگویند امام زمان می‌آید و همه کارها را درست می‌کند! این، خراب کردن عقیده است. این، تبدیل کردن موتور محرّکی به یک چوب لای چرخ است؛ تبدیل کردن یک داروی مقوّی، به یک داروی مخدّر و خواب‌آور است.
 
امام زمان می‌آید انجام می‌دهد، یعنی چه؟! امروز تکلیف شما چیست؟ شما امروز باید چه بکنی؟ شما باید زمینه را آماده کنی، تا آن بزرگوار بتواند بیاید و در آن زمینه آماده، اقدام فرماید. از صفر که نمی‌شود شروع کرد! جامعه‌ای می‌تواند پذیرای مهدی موعود ارواحنافداه باشد که...

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۹۳ ، ۱۹:۰۹
مهدی مهدوی فرد
يكشنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۵۹ ب.ظ

مولود بیمار

حقیقت این است که حرکت روشنفکری در ایران از اول ، یک حرکت انحرافی ، وابسته ، حرکتی نه در خط ترقی و تعالی ایران و اندیشه ایرانی بود ؛ یک حرکت صد در صد وابسته بود. روشنفکری آن روز معنایش این بود که آن کسی که می خواهد فکر و علم و بینش و معلومات بدست بیاورد، برود در منطقه ای دیگر ، در دنیایی دیگر که برای ایرانی ان روز دنیای نویی بود ، انجا تحصیل کند ، تااینجای قضیه اشکالی ندارد... اما ان کسانی که علم را از فرنگ مطالبه می کردند و دنبالش به فرنگ می رفتند ، وقتی برمی گشتند تنها علم نبود که آورده بودند ، بلکه دو کار دیگر انجام گرفته بود :

اولا غیر از علم همه رویدادها و عوارض ذهن یک انسان را هم با خود می آوردند، اخلاق فرنگی را هم می آوردند... کیفیت غذا خوردن فرنگی را هم با خودشان می آوردند.

آن ادمی که در یک منطقه گرمسیر و خشک زندگی می کند ، به طور طبیعی یک سری خصلت هایی دارد غیر از آن کسی که در منطقه مرطوب و سرد مثلا زندگی می کند.این دیگر چیزی نیست که مربوط به علم و فن و فرهنگ و معرفت باشد. اما این روشنفکر از اروپا برگشته آن روز سعی می کرد حتی خصوصیات و خصلت های طبیعی و اقلیمی و جغرافیایی را هم با خودش بیاورد.

خصوصیت دوم این بود که او که از فرنگ بر می گشت ، دیگر برای جامعه خودش و ملت خودش ، پشیزی ارزش قائل نبود . ما ان روز می توانستیم افتخار کنیم که شجره نامه فرهنگستان غرب و و دانشگاه های غرب می رسد به نقطه ای که مال ما و مولود ما و متعلق به ماست ؛ یعی اندلس ، این را داشتیم اقلاً.

گفتند ما اگر بخواهیم آدم بشویم ... باید لباس ایرانی گری و شرقی گری و اسلامی گری را از تنش بیرون بیاورد.

قسمت هایی از کتاب دغدغه های فرهنگی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ خرداد ۹۳ ، ۲۳:۵۹
مهدی مهدوی فرد
شنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۳، ۰۶:۴۹ ب.ظ

بزرگ ترین خطر

 برادران و خواهران عزیز! چالش درونى براى ملت ما عبارت است از اینکه روحیه و جهت نهضت امام بزرگوار را از نظر دور بداریم و فراموش کنیم و آن را از دست بدهیم؛ این بزرگ‌ترین خطر است.(93/3/14حرم امام خمینی(ره))

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۷ خرداد ۹۳ ، ۱۸:۴۹
مهدی مهدوی فرد
شنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۳، ۰۶:۴۳ ب.ظ

صوت و تصویر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ خرداد ۹۳ ، ۱۸:۴۳
مهدی مهدوی فرد
شنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۳، ۰۶:۴۱ ب.ظ

پوستر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ خرداد ۹۳ ، ۱۸:۴۱
مهدی مهدوی فرد
پنجشنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۵۹ ق.ظ

معرفی کتاب دعا

سلام

معرفی این کتاب مکمل مطلب ماه شعبانه که تقدیمتون شد...

معرفی کتاب دعا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ خرداد ۹۳ ، ۱۰:۵۹
مهدی مهدوی فرد
پنجشنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۵۶ ق.ظ

جزوه راهبرد آینده جبهه حق...

باسلام

جزوه ی ذیل سخنرانی امام خامنه ای در حرم رضوی به تاریخ اول فروردین 93می باشد در این سخنرانی ایشان راهبرد آینده ی جبهه ی حق را -موقعیت و توش و توانش را در سخنرانی 15اسفند 92ترسیم فرموده بودند که جزوه ی آن تحت عنوان ترسیم جبهه حق و جبهه تقدیم حضورتان خواهد شد- معین می کنند یعنی ما قرار است براساس این راهبرد پیشروی کنیم.

 جزوه راهبرد آینده جبهه حق...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ خرداد ۹۳ ، ۱۰:۵۶
مهدی مهدوی فرد
دوشنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۳، ۰۶:۵۹ ب.ظ

ماه شعبان

برای این‌که انسان بتواند وقتی وارد این تالار شد، چشمش باز باشد، غافل نشود، دچار گیجی و گولی نشود که سرش را بیندازد پایین و از این در وارد شود و از آن در بیرون برود؛ نگاهی به دوروبر کند و استفاده‌یی ببرد و برای این‌که این آمادگی در من و شما پیدا شود، این ماه رجب و شعبان را قرار داده‌اند؛ رجب یک‌جور، شعبان یک‌جور دیگر.

رجب، بیشتر ماه نماز است؛ شعبان، بیشتر ماه دعا و روزه است؛ این مناجات شعبانیه را ببینید. من یک وقتی از امام (رضوان‌اللَّه‌علیه) پرسیدم در این دعاهای مأثوری که وجود دارد، شما کدام دعا را بیشتر از همه خوشتان می‌آید و دوست دارید. فرمودند: دعای کمیل و مناجات شعبانیه. اتفاقاً هر دو دعا هم مال ماه شعبان است؛ دعای کمیل که می‌دانید اصلاً ورود اصلی‌اش مال شب نیمه‌ی شعبان است، مناجات شعبانیه هم که از ائمه نقل شده، متعلق به ماه شعبان است. لحن این دو دعا به هم نزدیک است؛ هر دو عاشقانه است. در مناجات شعبانیه: «و ان ادخلتنی النّار اعملت اهلها انّی احبّک»؛ جهنم هم که من را ببری، فریاد می‌کشم تو را دوست دارم. و در دعای کمیل: «لان ترکتنی ناطقا لاضجّن الیک بین اهلها ضجیج الاملین و لاصرخنّ الیک صراخ المستصرخین و لابکینّ بکاء الفاقدین»؛ اگر به من در جهنم اجازه بدهی و نطق را از من نگیری، فریاد می‌کشم؛ فریادِ امیدواران، فریادِ دلدادگان و فریادِ دلباختگان را.(بیانات در دیدار وزارت اطلاعات 1383/07/13)

معرفی کتابی پیرامون دعا از امام خامنه ای

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ خرداد ۹۳ ، ۱۸:۵۹
مهدی مهدوی فرد
دوشنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۳، ۰۹:۱۸ ق.ظ

امام حسین علیه السلام و آمادگی حداکثری

در شب عاشورا امام حسین شعرى مى‌خواندند که حکایت از این مى‌کرد که آخر عمرشان هست ... روایت مى‌کند که حضرت داشتند شمشیرشان را آن‌جا تعمیر مى‌کردند؛ آماده سازى! یعنى امام حسین نمى‌گفت که حالا ما که فردا بالأخره یک ساعت زودتر یا یک ساعت دیرتر رفتنى هستیم، حالا این شمشیر یک ذره هم کند بود بود، نخیر در راه خدا شمشیر نیروى رزمنده باید کند نباشد، یعنى توانائیهاى او باید در حد اعلاء و حداکثر باشد. ۱۳۶۴/۰۷/۰۲

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۲ خرداد ۹۳ ، ۰۹:۱۸
مهدی مهدوی فرد