امام خامنه ای

جملاتی از بیانات امام خامنه ای

امام خامنه ای

جملاتی از بیانات امام خامنه ای

بسمه تعالی
امام خامنه ای به عنوان رهبر جهان باید سخنان و بیانتشان بهتر و بیشتر و با تنوع و اشکال مختلف دردسترس قرار گیرد این محیط فضایی برای این مهم است.

۷ مطلب در تیر ۱۳۹۳ ثبت شده است

سه شنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۵۹ ق.ظ

توقف ممنوع...

قسمت هایی از بیانات امام خامنه ای در دیدار با اساتید که مرکز علمی کاربردی دزفول 1 به صورت پوستر آماده کردند...

برای مشاهده اندازه اصلی روی تصاویر کلیک کنید...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۳ ، ۱۰:۵۹
مهدی مهدوی فرد
دوشنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۳، ۰۸:۴۳ ق.ظ

هیچ ابایی نداریم

هیچ ابایی نداریم

ما آنجائی که دخالت کنیم، صریح میگوئیم. ما در قضایای ضدیت با اسرائیل دخالت کردیم؛ نتیجه‌اش هم پیروزی جنگ سی و سه روزه و پیروزی جنگ بیست و دو روزه بود. بعد از این هم هر جا هر ملتی، هر گروهی با رژیم صهیونیستی مبارزه کند، مقابله کند، ما پشت سرش هستیم و کمکش میکنیم و هیچ ابائی هم از گفتن این حرف نداریم. این حقیقت و واقعیت است.

90/11/14خطبه های نمازجمعه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ تیر ۹۳ ، ۰۸:۴۳
مهدی مهدوی فرد
دوشنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۳، ۰۸:۳۶ ق.ظ

انجمن ادبی درست کنید

انجمن ادبی درست کنید

من چند سال پیش توی همین جلسه‌ی شب نیمه‌ی ماه رمضان گفتم و اصرار کردم که انجمن ادبی درست کنید. خبر نشدم که مثلاً یک عدد قابل توجهی انجمن ادبی درست شده باشد. خوب، میپرسیم چرا؟ میگویند پشتیبانی نکردند. کأنّه انتظار دارند که حالا حوزه‌ی هنری و وزارت ارشاد و دستگاه‌های دولتی بیایند پشتیبانی کنند تا انجمن ادبی درست شود.تشکیل انجمن ادبی که اینجوری نیست. انجمن ادبی یعنی..

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ تیر ۹۳ ، ۰۸:۳۶
مهدی مهدوی فرد
يكشنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۳، ۱۱:۵۰ ب.ظ

دشمن‌دانستنِ دشمن که عیب نیست...

غفلت از دشمن بیرونى، خطاى راهبردى عظیمى است که ما را دچار خسارت خواهد کرد.دشمنىِ او را باید فهمید، نقشه‌ى او را باید تشخیص داد. یکى از نقشه‌هاى مهمّ دشمن، متوقّف کردن حرکت علمى در کشور است.

هر جور تلاشى جهاد نیست. جهاد عبارت است از آن تلاشى که در برابر یک چالش خصمانه از سوى طرف مقابل صورت میگیرد؛ این جهاد است. آن‌وقت معناى مدیریّت جهادى در اینجا این است که توجّه بکنید که حرکت علمى کشور و نهضت علمى کشور و پیشرفت علمى کشور مواجه است با یک چالش خصمانه، که در مقابل این چالش خصمانه، شما که مدیرید، شما که استادید، شما که دانشجو هستید، باید بایستید؛ این شد حرکت جهادى و مدیریّت دستگاه؛ چه مدیریّت دانشگاه، چه مدیریّت وزارت، چه مدیّریت هر بخشى از بخشهاى گوناگون این عرصه‌ى عظیم، خواهد شد مدیریّت جهادى.

11 تیر 1393/دیدار اساتید دانشگاهها

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ تیر ۹۳ ، ۲۳:۵۰
مهدی مهدوی فرد
يكشنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۲۰ ب.ظ

جهاد فرهنگی

مَراجع فرهنگی یعنی چه کسانی؟ یعنی علما، اساتید، روشنفکران انقلابی، هنرمندان متعهّد، اینها نگاه نقّادانه خودشان را نسبت به اوضاع فرهنگی کشور همچنان داشته باشند و تذکّر بدهند. البتّه من در مورد تذکّرات، معتقدم باید با منطق محکم و با بیان روشن، نقطه نظرات صحیح را ارائه بدهند.

اعتقاد من این است که مجموعه‌ی انقلابی کشور ـ که بحمدالله تعداد بی‌شماری از آنها در بین جوانهای ما، در بین صاحب‌نظران ما، اساتید ما، بزرگان ما، تحصیل‌کرده‌های ما حضور دارند ـ میتوانند با منطقِ محکم وارد میدان بشوند، نقّادی کنند. نقاط ضعف را و نقاط منفی را به رخ ما مسئولین بکشانند. گاهی میشود که مسئول، متوجّه نیست چه دارد میگذرد در متن جامعه، امّا آن جوان در متن جامعه است، او میفهمد؛ آن عزم ملّی و مدیریّت جهادی که عرض کردیم در زمینه‌ی فرهنگ، این است.

1 فروردین 1393/ حرم مطهر امام رضا (ع)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ تیر ۹۳ ، ۲۲:۲۰
مهدی مهدوی فرد
دوشنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۳، ۰۸:۱۸ ق.ظ

ماه عبودیت

ماه رمضان ماه عبودیت، ماه اخلاص، ماه اتصال به معدن عظمت و قدرت و ماه اطمینان و سکینه ‏ى ناشى از ذکر، که فرمود: «الا بذکر اللَّه تطمئنّ القلوب».  باید یکى از بهره ‏هاى مهم این ماه شــریف براى ما این باشد که تلاطمهـا و اضطرابها و ناآرامى ‏هائى که در دلـهاى ما به وجود مى‏ آید، ما را به این طرف و آن طرف می کشاند، آرام بگیـرد و سکینه‏ ى الهى بر قلب ما نازل بشود؛ که اگر این ســکینه را خداى متعال عنایت کرد و مرحمت کرد، عمق ایمــان و عشق و محبت به خداى متعال هم بیشتر میشود؛ «لیزدادوا ایمانا مع ایمانهم».

هواپرستى ما، دلهاى سربه ‏هواى ما دچار خطا و لغزش مى ‏شود. این فرصت را ماه رمضان‏ در اختـیار ما قرار داده است که بتوانیم خودمان را شستشو بدهیم. این شستشو خیلى ارزش دارد. این اشکها دل را شستـشو مى‏ دهد، اما باید حفظش کرد، باید آن را نگه داشت. همه ‏ى این دردهاى بزرگ، بیمـارى ‏هاى مهلک و خطــرناک، یعنى منیت‏ها، کبرها، حسدها، تعدى ‏ها، خیانتها، لاابالى‏ گرى ‏ها- که این‏ها بیمارى ‏هاى بزرگ ما هستند- در ماه رمضان‏ فرصــت علاج پیدا مى‏کنند، قابل درمان مى ‏شوند. خداى متعال توجه مى ‏کند و یقیناً توجه کرده است.

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۶ تیر ۹۳ ، ۰۸:۱۸
مهدی مهدوی فرد
يكشنبه, ۱ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۴۳ ب.ظ

میخواهند عراق به اردوگاه آمریکا ملحق شود

                

هدف اصلی از قضایای اخیر در عراق، محروم کردن مردم این کشور از دستاوردهایی است که علیرغم حضور و دخالت آمریکا بدست آورده اند، که مهمترین آن، حاکمیت نظام مردم‌سالاری است.  آمریکا از روال کنونی در عراق یعنی برگزاری انتخاباتی با مشارکت خوب مردم و تعیین گزینه‌های مورد اعتماد مردم، راضی نیست زیرا آمریکا به دنبال آن است که عراق تحت سلطه قرار گیرد و افراد گوش به فرمان آمریکا، حاکم باشند.

آنچه که در عراق روی داده است، جنگ شیعه و سنی نیست، بلکه نظام سلطه با استفاده از پس‌مانده های رژیم صدام بعنوان مهره‌های اصلی و عناصر تکفیری متعصب بعنوان پیاده نظام ، تلاش برای برهم زدن ثبات و آرامش عراق و تهدید تمامیت ارضی این کشور دارد.

عوامل اصلی فتنه در عراق، با سنی‌های مؤمن و معتقد به استقلال عراق  همان اندازه خصومت دارند که با شیعه دشمن هستند.

دعوای اصلی در عراق میان کسانی است که میخواهند عراق به اردوگاه آمریکا ملحق شود و کسانی که خواهان استقلال عراق هستند.

ما با دخالت آمریکایی‌ها و دیگران در مسائل داخلی عراق بشدت مخالــفیم و آن را تأییـــد نمی‌کنیم زیرا معتقدیم دولت و ملت عراق و مرجعیت دینی این کشور توانایی تمام کردن این فتنه را دارند و ان شاء الله آن را تمام خواهند کرد.

بیانات در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضائیه

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ تیر ۹۳ ، ۲۲:۴۳
مهدی مهدوی فرد