امام خامنه ای

جملاتی از بیانات امام خامنه ای

امام خامنه ای

جملاتی از بیانات امام خامنه ای

بسمه تعالی
امام خامنه ای به عنوان رهبر جهان باید سخنان و بیانتشان بهتر و بیشتر و با تنوع و اشکال مختلف دردسترس قرار گیرد این محیط فضایی برای این مهم است.
دوشنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۳، ۰۶:۵۹ ب.ظ

ماه شعبان

برای این‌که انسان بتواند وقتی وارد این تالار شد، چشمش باز باشد، غافل نشود، دچار گیجی و گولی نشود که سرش را بیندازد پایین و از این در وارد شود و از آن در بیرون برود؛ نگاهی به دوروبر کند و استفاده‌یی ببرد و برای این‌که این آمادگی در من و شما پیدا شود، این ماه رجب و شعبان را قرار داده‌اند؛ رجب یک‌جور، شعبان یک‌جور دیگر.

رجب، بیشتر ماه نماز است؛ شعبان، بیشتر ماه دعا و روزه است؛ این مناجات شعبانیه را ببینید. من یک وقتی از امام (رضوان‌اللَّه‌علیه) پرسیدم در این دعاهای مأثوری که وجود دارد، شما کدام دعا را بیشتر از همه خوشتان می‌آید و دوست دارید. فرمودند: دعای کمیل و مناجات شعبانیه. اتفاقاً هر دو دعا هم مال ماه شعبان است؛ دعای کمیل که می‌دانید اصلاً ورود اصلی‌اش مال شب نیمه‌ی شعبان است، مناجات شعبانیه هم که از ائمه نقل شده، متعلق به ماه شعبان است. لحن این دو دعا به هم نزدیک است؛ هر دو عاشقانه است. در مناجات شعبانیه: «و ان ادخلتنی النّار اعملت اهلها انّی احبّک»؛ جهنم هم که من را ببری، فریاد می‌کشم تو را دوست دارم. و در دعای کمیل: «لان ترکتنی ناطقا لاضجّن الیک بین اهلها ضجیج الاملین و لاصرخنّ الیک صراخ المستصرخین و لابکینّ بکاء الفاقدین»؛ اگر به من در جهنم اجازه بدهی و نطق را از من نگیری، فریاد می‌کشم؛ فریادِ امیدواران، فریادِ دلدادگان و فریادِ دلباختگان را.(بیانات در دیدار وزارت اطلاعات 1383/07/13)

معرفی کتابی پیرامون دعا از امام خامنه ای

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۱۲
مهدی مهدوی فرد

نظرات (۱)

من هرچی این دل رو سبک و سنگین می کنم نمی فهمم این فریاد عشق در آتش یعنی چی ؟ کسی توضیحی چیزی نداده ؟
پاسخ:
باسلام و تشکر از سر زدن به این کلبه ی خودمونی
قطعا اهل فن باید بگن ولی همین قدر میشه فهمید که ظرفیت عشق خدا بالاتر از هر چیز مادی دیگس اگه در سخنان بزرگان دین نگاه کرده باشید عبادت طمع داران بهشت و ترسندگان از جهنمو ناقص می بینید و به یه تعبیری نشون میده که انسان بالاتر از این هاست و این یه نمودشه. ولی اگه خواستید دقیق بخونید به شرح دعای کمیل اساتید مراجعه فرمایید. تارنماهایی هم چون تارنمای آیت الله جاودان و استاد حسین انصاریان می تونن جوابگوی شما باشن.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.